2 maja 2016

HAFT MATEMATYCZNY DLA POCZĄTKUJĄCYCH - KOŁO

Hej  : D
Dziś pokarzę Wam jak zrobić obrazek techniką haftu matematycznego dla początkujących - koło . Może się teraz zastanawiacie co to jest ten "haft matematyczny"? Może umiecie? A może słyszeliście
coś o nim , ale nie umiecie i chcielibyście się nauczyć ? Właśnie , dlatego postaram się was wyszkolić w tej technice  ; D

                        Będzie potrzebne :             

1 . Duuużooo cierpliwości i wytrwałości.
2 .  Tektura z kartonu . Może być w wielkości A4 , może być większa , może też być mniejsza , ale co jakiś czas przy dziurkowaniu będzie trzeba przesuwać tą tekturę .
3 . Wzór obrazka z haftu matematycznego ( interesuje nas koło ) . Można je samemu skomponować ( tak jak ja ) Można poszukać także w internecie, ale ja tam nie szukałam . Moje koło składa się z 40 punktów ... 
4 . Kartka z bloku technicznego A4 ( wystarczy połowa , ja wybrałam żółtą , jeśli nie chcecie żółtej  możecie inny kolor ).
5. Nić ( tu kolor też obojętny , ważne aby współgrał z kolorem kartki technicznej . Ja wybrałam fioletową , na zdjęciach nie widać tego koloru ) .
6 .  Zwykła igła do szycia .
7 . 4 spinacze .  
8 . 1 gwoździk ( taki do tablicy korkowej , czy jak tam ona się nazywa ) .
9 . Zwykła taśma przezroczysta .
10 . Nożyczki ( do cięcia taśmy i obcinania końcówek nici ) .

 Sposób wykonania:

1. PRZYGOTOWANIE. Nawlekamy nitkę na igłę. UWAGA!!! SZYJEMY POJEDYNCZĄ NICIĄ. NIE ROBIMY SUPEŁKÓW! Odkładamy na bok.
Bierzemy nasz wzór oraz kartkę techniczną i spinamy je 4 spinaczami.
2. DZIURKOWANIE. Gdy mamy spięte kartki, kładziemy je na naszą tekturę. Teraz pracujemy z gwoździkiem. Musimy wydziurkować wszystkie kropki na wzorze. NIE ODPINAMY.
Wydaje się nam, że żadnej nie zostawiliśmy? Możemy się upewnić, biorąc kartkę na ręce i patrząc na nią "pod słońce". Ech...tak...ja przykleiłam na okno bo nie miałam jak zrobić zdjęcia.... Jeżeli cały kształt koła jest wydziurkowany to możemy ściągnąć z kartek spinacze. Interesuje nas żółta kartka.
3. NITKA I IGŁA. Więc, wbijamy się  od lewej strony (szorstkiej) w dziurkę z numerem 1. Końcówkę nitki przyklejamy do lewej strony kawałkiem taśmy (pojedynczą nić).
4. SZYCIE. Ja wyszywając zrobiłam 13 dziurek odstępu (od 1-ej do 15-tej) i wbiłam się w 15-tą. Teraz jesteśmy na lewej stronie. Z 15-tej przechodzimy do 16-tej. Na prawej. Z 16-tej do 2-ej. Na lewej.  Z 2-ej do3-ej. Na prawej.  Z 3-ej do 17-tej. Na lewej. Z 17-tej do 18-tej.Na prawej.  Z 18-tej do 4-tej.Na lewej.  Z 4-tej do 5-tej. Na prawej.  Z 5-tej do 19-tej. Na lewej.  Z 19-tej do 20-tej. Na prawej...I tak na zmianę przez caaały czas, aż do końca...


 5. ZAKOŃCZENIA. Jeżeli będziecie w trakcie wyszywania koła i skończy się nić to musicie się dostać na lewą stronę. Jeśli nie starczy nici, aby dojść do tego punktu, do którego dążyliśmy to trzeba się cofnąć o jedną dziurkę tak by być na stronie lewej. I zrobić w ten sposób...
 z tyłu ma wyglądać tak...
 6. INNY WZÓR. Jeżeli nie zbyt zrozumieliście podpunkt 4 to może pomoże wam ten wzór...
7. EFEKTY. A oto efekt końcowy z przodu...
...i z tyłu
 No to by było chyba na tyle...mam nadzieję że ktoś z tego skorzysta ;)
Powodzenia!
POZDRAWIAM

12 komentarzy:

  1. Ale się napracowałaś ^^ Zaraz poszukam potrzebnych rzeczy i spróbuję zrobić :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No...trochę czasu nad tym spędziłam...A potem ta bitwa myśli opublikować - nie publikować, publikować, i nie publikować...i co wybrać...
      Dzięki ^^

      Usuń
    2. dzięki dardzo bo dostałem 6 z techniki dzięki twojej pomocy

      Usuń
  2. Koło jest śliczne! Spróbowałam , i super wyszło
    Kitty333

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję ^^ I gratulacje jeśli zrobiłaś, bo to wcale nie jest takie proste...

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam to. Roboty przy tym pełno !

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonale Cię rozumiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że opublikowałaś, przydaje się, mój syn właśnie pracuje, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie i czytelnie pokazane krok po kroku, dziekuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 24 year-old Developer II Murry Ashburne, hailing from McCreary enjoys watching movies like Only Yesterday (Omohide poro poro) and Jigsaw puzzles. Took a trip to Kathmandu Valley and drives a Ferrari 375 MM Berlinetta. zobacz na tych gosci

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne koło troche dużo przy tym gównie zasranym pracy

    OdpowiedzUsuń